Αντιμέτωπη με τις βαρύτατες οικονομικές συνέπειες του σκανδάλου με το παραποιημένο λογισμικό που εξαπατά τους ελέγχους αντιρύπανσης, είναι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία «Φολκσβάγκεν» (VW), η οποία ανακοίνωσε χθες πρόγραμμα για την ανάκληση των εκατομμυρίων οχημάτων που έχουν εξοπλιστεί με το εν λόγω λογισμικό. Η εταιρία υπολογίζει το συνολικό αριθμό των
οχημάτων σε 11 εκατομμύρια.
Σήμερα η θυγατρική της στη Βρετανία ανακοίνωσε σήμερα ότι περίπου 1,2 εκατομμύρια οχήματα στη χώρα φέρουν το επίμαχο λογισμικό, ενώ στη Νορβηγία η VW ανακοίνωσε ότι ανακαλεί περισσότερα από 147.000 οχήματα. Νωρίτερα, η γαλλική θυγατρική του γερμανικού μονοπωλίου ανακοίνωσε ότι περίπου ένα εκατομμύριο τέτοια αυτοκίνητα έχουν πωληθεί τα τελευταία χρόνια στη Γαλλία. Το οικονομικό κόστος για τη VW δεν περιορίζεται όμως μόνο στην αφαίρεση του λογισμικού.
Στη Νότια Κορέα κατατέθηκαν οι πρώτες δύο αγωγές από ιδιοκτήτες αυτοκινήτων της και δεκάδες θα ακολουθήσουν την ερχόμενη εβδομάδα, όπως έγινε γνωστό από δικηγορική εταιρία στη Σεούλ.
Αναμένεται ότι οι ενάγοντες θα ζητήσουν την ακύρωση της αγοράς του αυτοκινήτου τους, επιστροφή του τιμήματος, καθώς και την καταβολή αποζημίωσης ανάλογα με την παλαιότητα του οχήματος.
Ζητείται «αποδιοπομπαίος τράγος»
Την ίδια ώρα, οι ιδιοκτήτες της «Φολκσβάγκεν» επιχειρούν να περιορίσουν τον κύκλο των ευθυνών για το σκάνδαλο, σε συγκεκριμένα πρόσωπα που θα λειτουργήσουν ως αποδιοπομπαίοι τράγοι.
Μιλώντας σήμερα στο βρετανικό δίκτυο BBC ο 'Ολαφ Λίες, μέλος του Συμβουλίου Εποπτείας της αυτοκινητοβιομηχανίας (αλλά και υπουργός Οικονομίας στο κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας στη βόρεια Γερμανία), ισχυρίστηκε ότι «οι άνθρωποι που επέτρεψαν να συμβεί αυτό ή που πήραν την απόφαση να εγκαταστήσουν το λογισμικό αυτό, έδρασαν εγκληματικά. Πρέπει να αναλάβουν την προσωπική ευθύνη»,
Ο Λίες δήλωσε ότι το συμβούλιο εποπτείας της «Volkswagen» δεν γνώριζε την υπόθεση παρά λίγο καιρό πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο, όταν Αμερικανοί αξιωματούχοι κατηγόρησαν δημόσια την εταιρία για απάτη.
Η εισαγγελία του Μπρούνσβικ ανακοίνωσε τη Δευτέρα τη διενέργεια προανάκρισης για απάτη σε βάρος του Μάρτιν Βίντερκορν, του διευθύνοντα συμβούλου της «Volkswagen» που παραιτήθηκε την περασμένη εβδομάδα εξαιτίας του σκανδάλου των παραποιημένων κινητήρων ντίζελ.