Πολλή συζήτηση γίνεται αυτές τις μέρες για νομοσχέδιο που ετοιμάζεται να καταθέσει η κυβέρνηση. Το νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων, αναμένεται να ρυθμίζει θέματα που αφορούν εταιρείες όπως η «Taxibeat» και η «Uber», αλλά και γενικότερα το χώρο της επιβατικής μεταφοράς.
Μάλιστα, χτες, ο υπουργός Υποδομών διέψευσε ότι το νομοσχέδιο είναι αυτό που παρουσιάστηκε σε ορισμένες εφημερίδες και προκάλεσε σχόλια περί «εμποδίων στην επιχειρηματικότητα» κ.ο.κ. Ανεξάρτητα, όμως, απ' το πώς θα είναι η τελική του μορφή, ακόμα κι αν για μια σειρά από λόγους (π.χ. φορολογικούς) η κυβέρνηση επιχειρήσει να βάλει μια κάποια «τάξη» και να ρυθμίσει ορισμένες πλευρές της λειτουργίας αυτών των εταιρειών, οι αυτοαπασχολούμενοι και οι εργαζόμενοι στον κλάδο πρέπει να κρατάνε πολύ μικρό καλάθι.
Οι «πανηγυρισμοί» και τα μεγάλα λόγια δεν μπορούν, έτσι κι αλλιώς, να κρύψουν τη «μεγάλη εικόνα» στον κλάδο, που δείχνει τη συνέχιση της συγκέντρωσης του μεταφορικού έργου στα χέρια των μεγάλων εταιρειών.
Η εξέλιξη αυτή, όπως επιβεβαιώνει η μέχρι τώρα πορεία, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των οδηγών - με τη μια ή άλλη μορφή - να δουλεύουν σε καθεστώς εξαρτημένης σχέσης με τις εταιρείες και τις πλατφόρμες αυτές, σε συνθήκες που αντικειμενικά θα γίνονται όλο και πιο ασφυκτικές. Οι υπόλοιποι θα αποκλείονται από τον κύριο όγκο του μεταφορικού έργου (π.χ. αυτού που σχετίζεται με τον τουρισμό), κυνηγώντας μάταια το μεροκάματο από 'δώ κι από 'κεί.
Αξιοποιώντας και την πείρα τους, από παλιότερα νομοθετήματα που ντύνονταν με τους ανάλογους τίτλους, αλλά στην ουσία κατοχύρωναν τη συγκέντρωση όλο και μεγαλύτερων μεριδίων της αγοράς στα χέρια των μεταφορικών εταιρειών, οι επαγγελματίες να μην «τσιμπήσουν».
Να δυναμώσουν τον αγώνα τους για την εξασφάλιση της καθημερινής τους επιβίωσης, που θα γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη.
Μάλιστα, χτες, ο υπουργός Υποδομών διέψευσε ότι το νομοσχέδιο είναι αυτό που παρουσιάστηκε σε ορισμένες εφημερίδες και προκάλεσε σχόλια περί «εμποδίων στην επιχειρηματικότητα» κ.ο.κ. Ανεξάρτητα, όμως, απ' το πώς θα είναι η τελική του μορφή, ακόμα κι αν για μια σειρά από λόγους (π.χ. φορολογικούς) η κυβέρνηση επιχειρήσει να βάλει μια κάποια «τάξη» και να ρυθμίσει ορισμένες πλευρές της λειτουργίας αυτών των εταιρειών, οι αυτοαπασχολούμενοι και οι εργαζόμενοι στον κλάδο πρέπει να κρατάνε πολύ μικρό καλάθι.
Οι «πανηγυρισμοί» και τα μεγάλα λόγια δεν μπορούν, έτσι κι αλλιώς, να κρύψουν τη «μεγάλη εικόνα» στον κλάδο, που δείχνει τη συνέχιση της συγκέντρωσης του μεταφορικού έργου στα χέρια των μεγάλων εταιρειών.
Η εξέλιξη αυτή, όπως επιβεβαιώνει η μέχρι τώρα πορεία, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των οδηγών - με τη μια ή άλλη μορφή - να δουλεύουν σε καθεστώς εξαρτημένης σχέσης με τις εταιρείες και τις πλατφόρμες αυτές, σε συνθήκες που αντικειμενικά θα γίνονται όλο και πιο ασφυκτικές. Οι υπόλοιποι θα αποκλείονται από τον κύριο όγκο του μεταφορικού έργου (π.χ. αυτού που σχετίζεται με τον τουρισμό), κυνηγώντας μάταια το μεροκάματο από 'δώ κι από 'κεί.
Αξιοποιώντας και την πείρα τους, από παλιότερα νομοθετήματα που ντύνονταν με τους ανάλογους τίτλους, αλλά στην ουσία κατοχύρωναν τη συγκέντρωση όλο και μεγαλύτερων μεριδίων της αγοράς στα χέρια των μεταφορικών εταιρειών, οι επαγγελματίες να μην «τσιμπήσουν».
Να δυναμώσουν τον αγώνα τους για την εξασφάλιση της καθημερινής τους επιβίωσης, που θα γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη.