Σάββατο 14 Ιουνίου 2014

Από διόδια πάνε καλά, οι δρόμοι αργούν

Μπορεί οι δρόμοι να μην έχουν την κίνηση που είχαν προ κρίσης, τα κέρδη, όμως, των εταιρειών στις οποίες έχει παραχωρηθεί προς εκμετάλλευση το εθνικό δίκτυο καλά κρατούν. Ετσι, σύμφωνα με τα στοιχεία που είδαν τη δημοσιότητα, η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» (που ελέγχει το τμήμα από τη Λαμία μέχρι τη Θεσσαλονίκη) εμφάνισε κατά 23,1% αύξηση εσόδων, που έφτασαν στα
52,06 εκατομμύρια ευρώ το 2013 (είχε έσοδα 42,27 εκατ. το 2012). Η αύξηση των εσόδων προκύπτει κατά κύριο λόγο από την αύξηση των διοδίων (η εταιρεία διαθέτει κατά μήκος του δρόμου 8 χρυσοφόρους σταθμούς είσπραξης διοδίων).
Η εταιρεία έχει υποσχεθεί ότι μέχρι το επόμενο καλοκαίρι θα έχει ολοκληρώσει και το τμήμα παράκαμψης Τεμπών - Πλαταμώνα μήκους 25 χλμ., κάτι που αν και όποτε συμβεί θα μειώσει το χρόνο της διαδρομής από 45 σε 15 λεπτά. Μέχρι τώρα, πάντως, καταγράφει μια σειρά από καθυστερήσεις σε διάφορα σημεία του άξονα με αποτέλεσμα να βρίσκεται απέναντι σε απαιτήσεις της «Εγνατία οδός» για μη ολοκλήρωση έργων.

Από την πλευρά της, η «Εγνατία» διαφημίζει ότι μέσα στο 2015 θα έχουν ολοκληρωθεί και οι 4 κάθετοι άξονες που συνδέουν το έργο με τις χώρες στα βόρεια σύνορα. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της εταιρείας, το τμήμα Κορομηλιά - Κρυσταλλοπηγή, που κατασκευάζεται από το 2012, θα παραδοθεί μέσα στο 2015, προοπτική που δεν υποστηρίζεται από την εικόνα του ίδιου του εργοταξίου στην περιοχή. Ανάλογη είναι η εικόνα και στα τμήματα Φλώρινα - Νίκη, Πτολεμαΐδα - Φλώρινα.
Στο σύνολο των οδικών αξόνων η ολοκλήρωση των έργων έχει ως εξής: Στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου έως τον Απρίλη είχε φτάσει στο 76,8%, στην Ολυμπία οδό στο 48,12%, στην Ιόνια Οδό στο 30,25% και στην Κεντρική Οδό (Ε-65) στο 26,27%.

Ριζοσπάστης Σάββατο 14 Ιούνη 2014