Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαγωνιστική διαδικασία από το ΤΑΙΠΕΔ για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ, υπόθεση που «τρέχει» η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ για να «πιάσει» τους στόχους που έχει θέσει η εγχώρια αστική τάξη, η οποία θέλει την Ελλάδα «διαμετακομιστικό κόμβο», προκειμένου να αναβαθμίσει το ρόλο και τις μπίζνες της
στην ευρύτερη περιοχή.
Την επόμενη Παρασκευή 21 Απρίλη, τα τρία μονοπώλια που κατέθεσαν πριν 15 μέρες δεσμευτικές προσφορές για την απόκτηση του 67% του ΟΛΘ, έχουν προσκληθεί από το ΤΑΙΠΕΔ να καταθέσουν νέες «βελτιωμένες οικονομικές προσφορές», προκειμένου να διαφανεί ποιος όμιλος θα επικρατήσει, ενώ δεν αποκλείεται και τρίτος γύρος κατάθεσης προσφορών.
Οι εταιρείες που κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές είναι η φιλιππινέζικη «International Container Terminal Service», η Ρ&Ο του αραβικού ομίλου της «Dubai Ports World» και η «Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Belterra Investments LTD and Terminal Link SAS». Πρόκειται για κοινοπραξία της «Deutsche Invest» (DIEP), που από την πρώτη στιγμή διεκδικούσε το λιμάνι, με τη γαλλική CMA, ενώ στο «σχήμα» συμμετέχει και ο όμιλος του Ιβάν Σαββίδη.
Για να γίνει κατανοητό ποιες είναι οι εταιρείες που ανταγωνίζονται για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σημειώνεται ότι η ICTS διαχειρίζεται σειρά εμπορευματικών σταθμών σε λιμάνια σε Φιλιππίνες, Ασία, Λατινική Αμερική, ενώ στην Ευρώπη έχει παρουσία σε Κροατία, Πολωνία και Γεωργία. Ο όμιλος «Dubai Ports» διαχειρίζεται 78 τερματικούς σταθμούς. Ειδικά στη Μεσόγειο διαθέτει τερματικούς σταθμούς στο Σουέζ, στη Λεμεσό της Κύπρου, στην Ισπανία, στη Γαλλία, ενώ διαχειρίζεται και τους τερματικούς σταθμούς στην Κωνστάντζα της Ρουμανίας και τη Yarimca στην Τουρκία. Οσο για την κοινοπραξία γερμανικής «Deutsche Invest» και γαλλικής CMA, αρκεί να σημειωθεί ότι η τελευταία αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς κοντέινερ στον κόσμο.
Στο μεταξύ, την περασμένη Τετάρτη έγινε συνάντηση στα κεντρικά γραφεία του ΟΛΠ μεταξύ του πρέσβη της Κένυας, Tom Amolo, και του διευθύνοντος σύμβουλου του ΟΛΠ, Κάπτεν Φου, για την υπογραφή μνημονίου που θα προβλέπει την ανάπτυξη της συνεργασίας του λιμανιού του Πειραιά με αυτό της Μομπάσα, που είναι το κύριο λιμάνι της Κένυας. Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, «η συνεργασία των δυο λιμανιών ανοίγει μια νέα πόρτα για την ανάπτυξη του διαμετακομιστικού εμπορίου», στο οποίο βέβαια πρωταγωνιστικό ρόλο παίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές...