Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

Στην κοινοπραξία «Αεροδρόμιο Φραγκφούρτης - Κοπελούζος» τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Στους επιχειρηματικούς ομίλους περνούν 14 περιφερειακά αεροδρόμια καθώς το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε ότι η κοινοπραξία«Fraport AG - Slentel Ltd» («Αεροδρόμιο Φραγκφούρτης» - Όμιλος Κοπελούζου) ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής.
Η «Fraport AG - Slentel Ltd» υπέβαλε την υψηλότερη προσφορά και ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής, σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης υποβολής προσφορών, ενώ προσφορές είχαν υποβάλει και
οι κοινοπραξίες «Corporation America SA» - ΜΕΤΚΑ ΑΕ και «Vinci Airports SAS» - ΑKTOR Παραχωρήσεις ΑΕ.
Σύμφωνα με τις συμβάσεις παραχώρησης, ο ανάδοχος θα αναλάβει τη διαχείριση των αεροδρομίων για διάστημα 40 ετών με δυνατότητα επέκτασης επιπλέον 10, ενώ ως «αντάλλαγμα» οφείλει να προχωρήσει σε επενδύσεις για την αναβάθμισή τους ύψους 200-250 εκατ. ευρώ εντός της πρώτης τετραετίας. Πάντως το παραπάνω ποσό - σύμφωνα με στοιχεία που έχει καταθέσει η ΟΣΥΠΑ και δεν έχουν αμφισβητηθεί από την κυβέρνηση - εξασφαλίζεται από τα έσοδα των ίδιων των αεροδρομίων και θα μπορούσαν οι επενδύσεις να γίνονταν υπό το σημερινό ιδιοκτησιακό καθεστώς, δίχως αυτά να παραδοθούν σε ιδιώτες.
Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που δίνονται στους επιχειρηματικούς ομίλους είναι αυτά σεΘεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλλονιά, Ζάκυνθο, Άκτιο και Καβάλα (ομάδα Α) και σεΡόδο, Κω, Σάμο, Μυτιλήνη, Μύκονο, Σαντορίνη και Σκιάθο (ομάδα Β).
Ο «προτιμητέος επενδυτής» «Fraport AG-Slentel Ltd» προσέφερε για την ομάδα Α 609 εκατ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 11,3 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό και 625 εκατ. ευρώ και 11,6 εκατ. ευρώ για την ομάδα Β αντίστοιχα.
Οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα 4 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου 330 εκατ. ευρώ. Ωστόσο ο λαός όχι μόνο δε θα έχει κανένα όφελος, αλλά θα πληρώνει ακόμη πιο ακριβά αεροπορικά εισιτήρια, αφού ο ιδιώτης θα ανεβάζει τα τέλη και οι αεροπορικές εταιρείες θα τα μετακυλίουν στα εισιτήρια.
Η κοινοπραξία παρά το ότι θα προχωρήσει στην αναβάθμισή τους, θα εισπράξει πολύ περισσότερα, αυξάνοντας την κερδοφορία της, ενώ η συγκυβέρνηση θα διαθέσει για την αναβάθμιση των αεροδρομίων Θεσσαλονίκης και Χανίων 400 εκατ. ευρώ και 120 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.