H αεροπορική εταιρεία «Etihad» εξαγόρασε το 49% των μετοχών της «Alitalia», όπως αναφέρεται σε κοινή ανακοίνωσή τους. «Τις επόμενες ημέρες θα οριστικοποιηθούν οι λεπτομέρειες της σύμβασης, η οποία θα περιλαμβάνει όλες τις προϋποθέσεις που έχουν συμφωνηθεί», τονίζεται στην ανακοίνωση. Ο υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας
Μαουρίτσιο Λούπι πρόσθεσε: «Είναι ένας χρήσιμος γάμος, διότι είναι σαφές, πλέον, ότι πρόκειται για μια ισχυρή βιομηχανική επένδυση, με ουσιαστικές προοπτικές ανάπτυξης για τον αερομεταφορέα μας».
Η συμφωνία αναμένεται να εγκριθεί από την «ιταλική δημόσια αρχή κατά των τραστ» και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο, η ΕΕ αρχικά σημείωσε ότι η αεροπορική εταιρεία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων δεν μπορεί, βάσει τις κοινοτικής νομοθεσίας να αποκτήσει την πλειοψηφία του πακέτου μετοχών της «Alitalia», στο πλαίσιο του γενικότερου ανταγωνισμού ανάμεσα σε ισχυρούς ευρωπαϊκούς μονοπωλιακούς ομίλους στον τομέα των μεταφορών με άλλους «ανερχόμενους», κύρια από τις πετρελαιομοναρχίες του Κόλπου.
Την ίδια ώρα, η συγκεκριμένη εξέλιξη φέρνει νέα δεδομένα και για τους περισσότερους από τους 14.000 εργαζόμενους της «Alitalia», αφού η «Etihad» κρίνει τουλάχιστον τους 2.251 «υπεράριθμους» και επιθυμεί να προχωρήσει στις απολύσεις τους.
ΠΣΟ: Καταγγέλλει τις απολύσεις στην «Alitalia»
Τις απολύσεις άνω των 2.000 εργαζομένων από την «Alitalia», που αποτελούν μέρος της συμφωνίας της ιταλικής αεροπορικής εταιρείας με την επιχείρηση «Etihad», καταγγέλλει η Παγκόσμια Συνδικαλιστική Ομοσπονδία (ΠΣΟ). Στην ανακοίνωσή της αναφέρει:
«Η Γραμματεία της ΠΣΟ παρακολουθεί τις εξελίξεις αναφορικά με τη στρατηγική συνεργασία ανάμεσα στις επιχειρήσεις "Alitalia" και "Etihad", με την κρατικής ιδιοκτησίας επιχείρηση από το Αμπού Ντάμπι να στοχεύει στην εξαγορά του 49% της ιταλικής αεροπορικής εταιρείας.
Η ΠΣΟ καταγγέλλει το σχέδιο για 2.251 απολύσεις, τις οποίες η "Alitalia" περιλαμβάνει σαν μέρος της συμφωνίας χωρίς ούτε να προχωρήσει σε ενημέρωση για τις λεπτομέρειες.
Είναι γεγονός ότι ο ιταλικός αερομεταφορέας, που απασχολεί 14.000 εργαζόμενους, έχει συσσωρεύσει περισσότερα από 840 εκατομμύρια σε ζημιές μέχρι που τελικά διασώθηκε από τη χρεοκοπία και ιδιωτικοποιήθηκε το 2009. Ωστόσο, δεν είναι παρά λίγοι μήνες από τότε που παρέλαβε πακέτο κρατικής ενίσχυσης ύψους 500 εκατομμυρίων. Τώρα τεμαχίζεται σε κομμάτια, πουλιέται και καταδικάζει 2.251 εργαζόμενους, καθώς και τις μελλοντικές γενιές, στην ανεργία.
Η ΠΣΟ στέκεται στο πλευρό της ιταλικής εργατικής τάξης και του συνδικάτου Ένωση Συνδικάτων Βάσης (USB) και στηρίζει το αίτημα "καμιά απόλυση"».
Μαουρίτσιο Λούπι πρόσθεσε: «Είναι ένας χρήσιμος γάμος, διότι είναι σαφές, πλέον, ότι πρόκειται για μια ισχυρή βιομηχανική επένδυση, με ουσιαστικές προοπτικές ανάπτυξης για τον αερομεταφορέα μας».
Η συμφωνία αναμένεται να εγκριθεί από την «ιταλική δημόσια αρχή κατά των τραστ» και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο, η ΕΕ αρχικά σημείωσε ότι η αεροπορική εταιρεία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων δεν μπορεί, βάσει τις κοινοτικής νομοθεσίας να αποκτήσει την πλειοψηφία του πακέτου μετοχών της «Alitalia», στο πλαίσιο του γενικότερου ανταγωνισμού ανάμεσα σε ισχυρούς ευρωπαϊκούς μονοπωλιακούς ομίλους στον τομέα των μεταφορών με άλλους «ανερχόμενους», κύρια από τις πετρελαιομοναρχίες του Κόλπου.
Την ίδια ώρα, η συγκεκριμένη εξέλιξη φέρνει νέα δεδομένα και για τους περισσότερους από τους 14.000 εργαζόμενους της «Alitalia», αφού η «Etihad» κρίνει τουλάχιστον τους 2.251 «υπεράριθμους» και επιθυμεί να προχωρήσει στις απολύσεις τους.
ΠΣΟ: Καταγγέλλει τις απολύσεις στην «Alitalia»
Τις απολύσεις άνω των 2.000 εργαζομένων από την «Alitalia», που αποτελούν μέρος της συμφωνίας της ιταλικής αεροπορικής εταιρείας με την επιχείρηση «Etihad», καταγγέλλει η Παγκόσμια Συνδικαλιστική Ομοσπονδία (ΠΣΟ). Στην ανακοίνωσή της αναφέρει:
«Η Γραμματεία της ΠΣΟ παρακολουθεί τις εξελίξεις αναφορικά με τη στρατηγική συνεργασία ανάμεσα στις επιχειρήσεις "Alitalia" και "Etihad", με την κρατικής ιδιοκτησίας επιχείρηση από το Αμπού Ντάμπι να στοχεύει στην εξαγορά του 49% της ιταλικής αεροπορικής εταιρείας.
Η ΠΣΟ καταγγέλλει το σχέδιο για 2.251 απολύσεις, τις οποίες η "Alitalia" περιλαμβάνει σαν μέρος της συμφωνίας χωρίς ούτε να προχωρήσει σε ενημέρωση για τις λεπτομέρειες.
Είναι γεγονός ότι ο ιταλικός αερομεταφορέας, που απασχολεί 14.000 εργαζόμενους, έχει συσσωρεύσει περισσότερα από 840 εκατομμύρια σε ζημιές μέχρι που τελικά διασώθηκε από τη χρεοκοπία και ιδιωτικοποιήθηκε το 2009. Ωστόσο, δεν είναι παρά λίγοι μήνες από τότε που παρέλαβε πακέτο κρατικής ενίσχυσης ύψους 500 εκατομμυρίων. Τώρα τεμαχίζεται σε κομμάτια, πουλιέται και καταδικάζει 2.251 εργαζόμενους, καθώς και τις μελλοντικές γενιές, στην ανεργία.
Η ΠΣΟ στέκεται στο πλευρό της ιταλικής εργατικής τάξης και του συνδικάτου Ένωση Συνδικάτων Βάσης (USB) και στηρίζει το αίτημα "καμιά απόλυση"».