Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2013

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αρχικός στόχος, να πάρει το 10% του μεταφορικού έργου από τα φορτηγά

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά από προσπάθειες 1,5 – 2 ετών, εγκαινιάζει, στις 2 Δεκεμβρίου, την υπηρεσία Intermodal Cargo Shuttle, δηλαδή εμπορευματικά δρομολόγια καθε μέρα στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Τα δρομολόγια θα διεξάγονται από το Θριάσιο προς τον εμπορευματικό σταθμό της Θεσσαλονίκης και αντιστρόφως, με αναχώρηση μετά τις 20.00 μ.μ. και άφιξη πριν τις 06.00 π.μ. 

Οι τιμές θα πρέπει να πούμε ότι είναι ανταγωνιστικές, και θα είναι από 250 ευρώ (terminal to terminal) και από 399 ευρώ (door to door), για μεταφορά container 20,40 και 45 ποδών.

Από το εν λόγω δρομολόγιο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποσκοπεί, σε ετήσια βάση, σε έσοδα 5 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα αυτά θα προέλθουν, κυρίως, από τη συμφωνία που έχει συνάψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με 25 εταιρείες – μέλη του ΣΕΒ.

ntalikes-highwayΚάθε μέρα Αθήνα – Θεσσαλονίκη κινούνται περίπου 600 φορτηγά με εμπορεύματα και στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να πάρει σε πρώτη φάση το έργο που αντιστοιχεί σε 60 φορτηγά, δηλαδή μερίδιο αγοράς 10%.

Να θυμηθούμε ότι, το 2012, τα έσοδα από τα εμπορεύματα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έφτασαν τα 20 εκατ., το 2011 τα 22,1 εκατ. και το 2010 τα 23,2 εκατ., ενώ στο εξάμηνο του 2013 τα 7,8 εκατ.

Όσον αφορά τη μεταφορά προϊόντων της Hewlett Packard (μετά την συμφωνία COSCO – ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Hewlett Packard), ύστερα από σημαντική καθυστέρηση, αναμένεται να υλοποιηθεί το πρώτο δίμηνο του 2014, οπότε και αναμένεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο που θα μεταφέρει προϊόντα της αμερικανικής εταιρείας από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι την Τσεχία, στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της εταιρείας.

Ας μην ξεχνάμε ότι από τις αρχές του 2014 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει αλλάξει χέρια και θα περάσει σε ιδιώτες όπως δήλωσε το ΤΑΙΠΕΔ.

iStock_greenstock_freight20train20smallΠοια είναι η «προίκα» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Σύμφωνα με στελέχη του Ταμείου, στις διαπραγματεύσεις με τους υποψήφιους επενδυτές θα αναδειχτούν τα ακόλουθα:

* Κάλυψη των άγονων γραμμών με έσοδα 50 εκατ. ετησίως μετά την σύναψη συμφωνίας με το ελληνικό Δημόσιο.

* Ολοκλήρωση με την ηλεκτροκίνηση και την ηλεκτρονική σηματοδότηση, του βασικού σιδηροδρομικού άξονα, έως το 2016. Να σημειωθεί ότι η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα γίνεται σε 3,5 ώρες, που σημαίνει ότι ο σιδηρόδρομος θα πάρει μέχρι το 60% της επιβατικής και εμπορευματικής μεταφοράς της Ελλάδας.

* Η δυνατότητα αύξησης του εμπορευματικού έργου, μετά την ολοκλήρωση της γραμμής Ικονίου – Θριασίου. Κάθε χρόνο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει έσοδα 20-25 εκατ. ευρώ από εμπορεύματα, τα οποία βέβαια να αυξηθούν σημαντικά.

Εκτός από τα παραπάνω στην «προίκα» προστείθενται και η βελτίωση των οικονομικών. Αφού, το 2012 η εταιρεία έκλεισε με κέρδη 0,2 εκατ., έναντι ζημιών 33 εκατ. το 2011. Στην επίτευξη κερδοφορίας συνετέλεσε η συρρίκνωση στις «δαπάνες προσωπικού» κατά 26,8%, ήτοι στα 36,8 εκατ., έναντι 50 εκατ. το 2011.

πηγη:Πανελλαδική Γραμματεία Οδικών Μεταφορών της ΠΑΣΕΒΕ
http://grompaseve.wordpress.com/