Μετά τις απανωτές περικοπές σε προσωπικό, η εταιρία αερομεταφορών κινδυνεύει να κηρύξει πτώχευση εάν δεν προβεί άμεσα σε αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου.
Ορατός είναι ο κίνδυνος λουκέτου για την ιταλική αεροπορική εταιρεία Alitalia, εάν δεν μπορέσει να εξασφαλίσει εντός δεκαπενθημέρου, αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου, που σε πρακτικό επίπεδο μεταφράζεται σε 500 εκατ. ευρώ.
Ήδη έχει συσσωρεύσει απώλειες σχεδόν 1 δισεκ. ευρώ και μεταφέρει ένα ισόποσο χρέος από την εποχή που είχε διασωθεί από τα πρόθυρα της χρεοκοπίας το 2009.
Αυτή τη στιγμή η εταιρία αντιμετωπίζει δυσκολίες στο να εξασφαλίσει ακόμα και τα αναγκαία καύσιμα,
με κίνδυνο να μείνουν καθηλωμένα στο έδαφος τα αεροπλάνα της.
Πιο πιθανή εκδοχή, είναι να ψηφιστεί από τους επενδυτές της, μία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους τουλάχιστον 100 εκατ. Ευρώ, ώστε να μην επηρεαστεί η επιχειρησιακή λειτουργία της Alitalia και ακολούθως να επιδιωχθεί μία νέα τραπεζική χρηματοδότησή της , με πιο μακροπρόθεσμο στόχο στη λειτουργία της.
Ορατός είναι ο κίνδυνος λουκέτου για την ιταλική αεροπορική εταιρεία Alitalia, εάν δεν μπορέσει να εξασφαλίσει εντός δεκαπενθημέρου, αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου, που σε πρακτικό επίπεδο μεταφράζεται σε 500 εκατ. ευρώ.
Ήδη έχει συσσωρεύσει απώλειες σχεδόν 1 δισεκ. ευρώ και μεταφέρει ένα ισόποσο χρέος από την εποχή που είχε διασωθεί από τα πρόθυρα της χρεοκοπίας το 2009.
Αυτή τη στιγμή η εταιρία αντιμετωπίζει δυσκολίες στο να εξασφαλίσει ακόμα και τα αναγκαία καύσιμα,
με κίνδυνο να μείνουν καθηλωμένα στο έδαφος τα αεροπλάνα της.
Πιο πιθανή εκδοχή, είναι να ψηφιστεί από τους επενδυτές της, μία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους τουλάχιστον 100 εκατ. Ευρώ, ώστε να μην επηρεαστεί η επιχειρησιακή λειτουργία της Alitalia και ακολούθως να επιδιωχθεί μία νέα τραπεζική χρηματοδότησή της , με πιο μακροπρόθεσμο στόχο στη λειτουργία της.
Η ζημιογόνος και καταχρεωμένη ιταλική αεροπορική εταιρεία Alitalia κινδυνεύει να κηρύξει πτώχευση σε περίπτωση που δεν κατορθώσει να εξασφαλίσει μία συμφωνία για την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου εντός των επομένων δύο εβδομάδων, δήλωσε σήμερα κυβερνητική πηγή.
Η Alitalia έχει ανάγκη από περίπου 500 εκατ. ευρώ για να παραμείνει σε λειτουργία και να επενδύσει σε ένα νέο βιώσιμο επιχειρησιακό στρατηγικό πρόγραμμα, υπογραμμίζουν οι αναλυτές, δεδομένου ότι έχει συσσωρεύσει απώλειες σχεδόν 1 δισεκ. ευρώ και μεταφέρει ένα ισόποσο χρέος από την εποχή που είχε διασωθεί από τα πρόθυρα της χρεοκοπίας το 2009.
Οι κύριοι μέτοχοί της, μία ομάδα 21 επενδυτών στην οποία περιλαμβάνονται ο τραπεζικός κολοσσός Intesa Sanpaolo και η διαχειρίστρια αυτοκινητοδρόμων Atlantia, θα ψηφίσουν σχετικά με μία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ στις 14 Οκτωβρίου, προκειμένου να εξασφαλισθεί τουλάχιστον η επιχειρησιακή λειτουργία του αερομεταφορέα έως ότου επιτευχθεί μία νέα τραπεζική χρηματοδότησή της και μία μακροπρόθεσμη λύση για το οικονομικό της άχθος.
Επιπλέον, η Alitalia έχει καθυστερήσει στις πληρωμές της για καύσιμα, όπως ενημερώνουν οι προμηθευτές της, και ο στόλος της κινδυνεύει να καθηλωθεί. «Σε τέσσερις, με πέντε, ημέρες κινδυνεύει να μην μπορεί να πετάξει», δήλωσε μία κυβερνητική πηγή
Η εταιρεία είχε δηλώσει στις 26 Σεπτεμβρίου ότι υπάρχουν στα ταμεία της διαθέσιμα ποσά ύψους 128 εκατ. ευρώ, περιλαμβανομένων και των αναξιοποίητων πιστώσεων.
Το ποσό αυτό δεν θα διαρκέσει πολύ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του αναλυτή Αντρέα Τζουρίτσιν, του Πανεπιστημίου Μπικόκα του Μιλάνου, η Alitalia έχει ανάγκη από τουλάχιστον 10 εκατ. ευρώ την ημέρα προκειμένου να διατηρήσει σε επιχειρησιακή λειτουργία τα αεροσκάφη της, ενώ το ετήσιο επιχειρησιακό της κόστος εκτιμάται στα 3,7 δισεκ. τουλάχιστον.
Η εκπρόσωπος της Alitalia δεν ήταν διαθέσιμη για να σχολιάσει τις πληροφορίες αυτές.
Η κατάσταση στην Alitalia είναι τόσο κρίσιμη που η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας ENAC θα καλέσει την ερχόμενη εβδομάδα εκπροσώπους της εταιρείας για να αξιολογήσουν από κοινού τις επιχειρησιακές προοπτικές της, ανακοίνωσε σήμερα καλά πληροφορημένη πηγή.