Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2013

ΙΕΛΚΑ: Σε ελεύθερη πτώση ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2012 όχι βέβαια και το κέρδος.!!..Το 70% αγοράζει γενικά φθηνότερα προϊόντα..

ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΕΣΟΔΩΝ 2,7 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ


«Βουτιά» σημείωσε την περσινή χρονιά ο τζίρος στο λιανεμπόριο τροφίμων λόγω κάμψης της αγοραστικής δύναμης και μείωσης των τιμών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΙΕΛΚΑ, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ υποχώρησαν κατά 12,4% και διαμορφώθηκαν στα 19,5 δισεκατομμυρίων ευρώ χωρίς ΦΠΑ, έναντι 22,4 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2011. Η μείωση αυτή αντιστοιχεί στο ποσό των 2,7 δισεκατομμυρίων ευρώ και είναι η μεγαλύτερη που έχει παρατηρηθεί στην Ελλάδα
Μείωση παρουσιάζουν οι πωλήσεις και στις αλυσίδες σουπερμάρκετ, οι οποίες περιορίσθηκαν
σε 10,6 δισεκατομμύρια ευρώ σε 10,1 δισεκατομμύρια ευρώ, εμφανίζοντας κάμψη 5%, σύμφωνα με την επεξεργασία 65 ισολογισμών και οικονομικών αναφορών από το ΙΕΛΚΑ και στοιχεία της Nielsen.
Αυτή η μικρότερη συγκριτικά μείωση σε σχέση με το σύνολο της αγοράς, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, εξηγείται από την ανάπτυξη του δικτύου των αλυσίδων (μέσω εξαγορών ή οργανικής ανάπτυξης), μέσω οικονομιών κλίμακας λόγω της οργάνωσης του και στρατηγικών ανταπόκρισης στην κρίση (π.χ. περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, συνεχείς προσφορές
κλπ). Είναι επίσης σαφές ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ για τις αγορές προκειμένου να εκμεταλλευτούν τις χαμηλότερες τιμές σε σχέση με άλλα σημεία πώλησης, αλλά και τις συνεχείς προσφορές που παρέχουν.
Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται πως οι πωλήσεις των μεγάλων καταστημάτων τροφίμων εκπροσωπούν μόνο το 55% της συνολικής αγοράς, ενώ το αντίστοιχο μέσο ποσοστό στην Ευρώπη είναι 75%. Αυτό σχετίζεται με το αναχρονιστικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των σούπερ μάρκετ που ισχύει (παρά τις πρόσφατες βελτιώσεις), την γεωγραφία της χώρας και τους περιορισμούς στην πώληση συγκεκριμένων κατηγοριών προϊόντων.
Κάμψη αγοραστικής δύναμης
Μείωση όμως παρουσίασαν συνολικά στην Ευρώπη οι πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων. Τα ποσοστά μείωσης είναι πολύ μικρότερα σε σχέση με την Ελλάδα αφού σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat η Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 παρουσιάζει μείωση 0,92% από το 2011 στο 2012 και η Ευρωζώνη κατά 1,26%.
Συμπερασματικά, το ΙΕΛΚΑ, αναφέρει ότι η σημαντική μείωση των πωλήσεων και η συρρίκνωση της αγοράς είναι αποτέλεσμα δύο βασικών παραγόντων: α) της μείωσης τιμών και β) της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών
Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με την ετήσια έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ (σε πανελλήνιο δείγμα 2.500 καταναλωτών):
  • Το 80% έχει μειώσει τις αγορές του συνολικά λόγω της κρίσης
  • Το 71% αγοράζει μόνο τα απαραίτητα
  • Το 70% αγοράζει γενικά φθηνότερα προϊόντα
  • Το 67% αγοράζει οικονομικές συσκευασίες
  • Το 82% επιλέγει περισσότερες προσφορές

    πηγη ειδησης:ημερησια-τιτλος ειδησης του blog