Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2019


ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΤΑΞΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


Σχόλιο σχετικά με την μείωση του ελάχιστου τιμήματος της μίσθωσης για τα ΕΙΧ  που εκμισθώνονται:


Συνάδελφε-ισσα,
Η νέα κυβέρνηση της ΝΔ, που πήρε την σκυτάλη από τους προηγούμενους, με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργείων Μεταφορών και Τουρισμούσπεύδει (όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο) να προσφέρει άλλο ένα «δωράκι»  στους μεγαλοεπιχειρηματίες του τουρισμού και του κλάδου της ατομικής μεταφοράς, μειώνοντας το ελάχιστο τίμημα εκμίσθωσης ΕΙΧ για το 3ωρο, από 180€ σε 90€ και αντίστοιχα για το μισάωρο από 80€ σε 40€.

Το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ένα:

Όλες οι κυβερνήσεις, όπως αυτή που έφερε τους νόμους της απελευθέρωσης του μεταφορικού έργου (Σαμαρά-Βενιζέλου),
αλλά και η επόμενη (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ) που τους διατήρησε και τους διεύρυνε,με την μείωση του ελάχιστου χρόνου μίσθωσης για τα ΕΙΧ από 12ωρο σε 6ωρο και τελικά σε 3ωρο και μισάωρο για τα νησιά (ως αντάλλαγμα το ρουσφέτι  Uber για να μας χρυσώσουν το χάπι),

αυτό που με συνέπεια εκτέλεσαν ήταν  ο ρόλος του ΄΄ΡΑΦΤΗ΄΄  στο κουστούμι που τους παρήγγειλε το τουριστικό κεφάλαιο και ο εκπρόσωπος τους, ο ΣΕΤΕ, και οι διάφορες εταιρίες ατομικής μεταφοράς που λυμαινονται το χώρο.
Ειδικά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε το θράσος, μέσω του Υπουργού του Χ. Σπίρτζη, να εμφανίζεται ως υπέρμαχος του κλάδου και ότι δήθεν τα βάζει με τις μεγάλες εταιρίες, όταν άφησε ορθάνοιχτη την πόρτα για προχωρήσει με ακόμα πιο γρήγορους ρυθμούς η απελευθέρωση.

Ο ένας έκοψε, ο άλλος ράβει, κι ο τρίτος, δηλαδή το προεδρείο της ΠΟΕΙΑΤΑ, ο Λυμπερόπουλος& σια στο ρόλο πατρονίστ, διαφωνεί για το...καβάλο.
Λέει υποκριτικά η ανακοίνωση της ΠΟΕΙΑΤΑ:
«Νομιμοποιείται ο αθέμιτος ανταγωνισμός»

«Το ότι η συγκεκριμένη απόφαση πάρθηκε χωρίς να προηγηθεί κανένας διάλογος με την Ομοσπονδία αποδεικνύει και την σκοπιμότητα της. Εξ ου και οι πανηγυρισμοί των τουριστικών φορέων»
«Αφαιρείται ποιοτικό έργο από τον κλάδο των ταξί,νομιμοποιείται ο αθέμιτος ανταγωνισμός κατά παράβαση των κοινοτικών οδηγιών»
Λες και ο «ανταγωνισμός»  και η «επιχειρηματικότητα»μπορούν ποτέ να είναι θεμιτοί και υγιείς.
Αλήθεια από την ίδια αφετηρία ξεκινάει ο μεγαλοεπιχειρηματίας ή το μονοπώλιο, με τις χίλιες μύριες νόμιμες φοροαπαλλαγές,και τις offs
hore
εταιρίες, με όλους τους βιοπαλαιστές μικροεπαγγελματίες που τους τσακίζει η φοροληστεία από το πρώτο ευρώ, και τους έχουν γονατίσει τα χρέη;


Συνάδελφοι-ισσες,
Το αξιότιμο προεδρείο μας, όπως γνωρίζεται και γνωρίζουμε  πολύ καλά, άνοιξε το ίδιο την κουβέντα με το Ρέππα για το παραμύθι της «απελευθέρωσης με κανόνες». Επομένως, ήταν θέμα χρόνου  ο νόμος Ραγκούση.

Όλο το νομικό κουστουμάκι -οπλοστάσιο του ΣΕΤΕ και των λοιπών εταιριών που λυμαίνονται τον κλάδο είναι  δημιούργημα των διαλόγων τους και της διαταγής «παρά πόδα»  στον κλάδο από το ΄11.

 Το αξιότιμο προεδρείο μας,  κράτησε τον κλάδο στον γύψο συμβάλλοντας με το λιθαράκι του, μαζί με τους «μπαρουτοκαπνισμένους συμμάχους» τους, αυτούς της ΓΣΕΒΕΕ, τηςΓΣΕΕ, να περάσει όλος ο μνημονιακός εσμός πάνω από την πλάτη της κοινωνίας για την όποια τόσο «κόπτονται» στις ανακοινώσεις και τα άρθρα τους.

-Η «διαλλακτικότητα»  που επέδειξαν και οι εν κρυπτώ διάλογοι τους, τα παζάρια στα υπουργικά γραφεία με την παρουσία του ΣΕΤΕ και των λοιπών μεγάλων εταιριών ατομικής μεταφοράς, άνοιξαν την όρεξη τους κι έμπασαν το λύκο στο μαντρί.

Να θυμηθούμε.... την «θεσμική θωράκιση»  του 4093 που έφεραν ως αποτέλεσμα οι διάλογοι τους;

Τον«σωτήριο»νόμο Βορίδη ή τις τροπολογίες Κεφαλογιάννη,Χρυσοχοίδη;

-Αποτελεί μνημείο υποκρισίας να μιλάνε τόσο όψιμα για υφαρπαγή του ποιοτικού μεταφορικού έργου, όταν ζούμε σε μια εποχή που ο τουρισμός διπλασιάστηκε, ταυτόχρονα με την αναμονή στις πιάτσες αεροδρομίων και λιμανιών.

Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι η ανάπτυξη που μας πλασάρουν ως λύση σε όλα μας τα προβλήματα, δεν πρόκειται να γεμίσει τις δικές μας τσέπες, αλλά τις τσέπες των μεγαλοεπιχειρηματιών του κλάδου των μεταφορών και του τουρισμού.
Εκεί μας οδήγησαν οι κοινωνικοί τους διάλογοι και οι διαπραγματεύσεις τους:Στους  νόμιμους «αεριτζήδες», τις κάθε λογής εταιρίες όπως η ΒΕΑΤ ή η UBER που κονομάνε από τον ιδρώτα του συναδέλφου με στόχο να μονοπωλήσουν την πίτα απ΄ τα Ρ/Τ και να χορεύουν μόνοι τους.

-Υποτιμούν την νοημοσύνη μας όταν, επικαλούνται την νομοθεσία και τις οδηγίες της Ε.Ε που δήθεν θα μας σώσει, αντί να  καταγγείλλουν το γεγονός ότι αυτή ακριβώς η ΕΕ και οι οδηγίες της  είναι που επέβαλαν το ξεχείλωμα του επαγγέλματος, χαρίζοντας στο τουριστικό και μεταφορικό κεφάλαιο το «φιλέτο» του  μεταφορικού έργου. 

Δεν «πανηγυρίζει» απλά όπως λένε στο Προεδρείο της ΠΟΕΙΑΤΑ, το τουριστικό κεφάλαιο,αλλά κάνουν πάρτι  και με την δίκη τους βούλα, όλα τα τελευταία χρόνια.

Αντί λοιπόν να κάνουν όψιμες διαπιστώσεις και να βγάζουν τέτοιου είδους κατάπτυστες ανακοινώσεις για να κλαψουρίζουν που δεν τους κάλεσαν σε διάλογο, να απολογηθούν ΤΩΡΑ στους συναδέλφους και να μας πουν τι έχουν να προτείνουν;



 Για την επιτροπή αγώνα Θεσ/νίκης
Μπότσογλου Κώστας μέλος του Δ.Σ της ΠΟΕΙΑΤΑ