Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

Η άποψή μας για τον νόμο 4199/2013. Οι Μεν και οι Δεν.

EΝΩΤΙΚΗ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ   Δ.Σ ΕΡΜΗ 22/10/2013 ΠΡΑΚΤΙΚΟ

  ΘΕΜΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ Ο ΝΟΜΟΣ 4199 (Χρυσοχοίδη)

Και ο νέος νόμος (4199/) , όπως και όλοι οι προηγούμενοι, έρχεται να συμπληρώσει ένα ακόμη λιθαράκι στην προοπτική του  περαιτέρω ανοίγματος του επαγγέλματος και να διευκολύνει κι αυτός με την σειρά του την εισβολή των μονοπωλίων στο μεταφορικό έργο.


  • Α) Εισάγει μια νέα κατηγορία τα ΕΙ.ΜΕΤ. 5 ως 7 θέσεων χωρίς ταξίμετρο που θα είναι από 2500 κυβ. εκατ .και πάνω.
  • Β) Καθορίζει και εξειδικεύει τους όρους και τις προϋποθέσεις  ίδρυσης Α.Ε. στον κλάδο των ταξί προχωρώντας  ένα βήμα παραπέρα την λεγόμενη απελευθέρωση.

Η πρόβλεψη για ίδρυση και συνεταιρισμών Α.Ε. είναι άνευ αξίας γιατί ,οι οικονομικοί όροι (κεφάλαια, όροι προσβασιμότητας σε προγράμματα χρηματοδότησης  π.χ ΕΣΠΑ) και το καθεστώς λειτουργίας των συνεταιρισμών είναι κατά πολύ δυσμενέστερο από αυτό των  ''ιδιωτικών'' Α.Ε.
Η εφαρμογή του, ανεξάρτητα από τον ρυθμό υλοποίησης, θα οδηγήσει σύντομα στην κυριαρχία των μονοπωλιακών επιχειρήσεων στον κλάδο.
Οι όποιοι περιορισμοί μπαίνουν σχετικά με τις έδρες - ενιαίες διοικητικές μονάδες, είτε με τον αριθμό των ιδιοκτητών Ε.Δ.Χ. που απαιτείται για την σύσταση Α.Ε., είτε με την πρόβλεψη ότι μέτοχοι μπορούν να γίνουν μόνο ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ  είτε με την παραχώρηση κατά χρήση , δεν αλλάζει την ουσία.
Ένας από τους λόγους που υπάρχουν αυτοί οι ''περιορισμοί'' είναι από την μια ,για να   διευκολύνουν την συνδικαλιστική ηγεσία( Λυμπερόπουλος, Δήμου κ.α) ,   να μας παρουσιάσουν πως δήθεν κάτι πέτυχαν για την'' προστασία του κλάδου'' οι Μεν -- και από την άλλη τα  δεκανίκια τους, έτερους-εταίρους  συνδικαλιστές (Κισσάς,Ξυλένιος κ.α) , να μας πουν πως ανοίγονται νέοι ορίζοντες και διαμορφώνεται νέο εργασιακό περιβάλλον που επιβάλει να προσαρμοστούμε, οι Δεν. 
Καλλιεργούν αυταπάτες και οι Μεν και οι Δεν εν μέσω βαθέματος της κρίσης,  όξυνσης του αθέμιτου ανταγωνισμού και συγκεντροποίησης της αγοράς σε όλο και λιγότερα χέρια, ότι  μέσα από κάποια καλύτερη οργάνωση  θα  μπορέσουμε να συνυπάρξουμε με τα μονοπώλια.
Ένα είναι σίγουρο, ότι όπως έχει γίνει και στο παρελθόν επανειλημμένα (τροπολογία  Κεφαλογιάννη ), στην πορεία με μια ρύθμιση-- τροπολογία θα αρθούν και αυτοί οι δήθεν περιορισμοί. 

Και η πίτα ολόκληρη και ο σκύλος χορτάτος δεν γίνεται, γι αυτό λέμε πως ο μισός κλάδος με την όποια οργάνωση θα πεταχτεί έξω από το επάγγελμα.       


  • Γ) Καταργεί το αρ.82 του 4070 που καθόριζε τα όρια της έδρας και της περιμετρικής ζώνης για την έναρξη λειτουργίας του ταξίμετρου και της διπλής ταρίφας, επιβάλλοντας σε περίπτωση προμίσθωσης το ταξίμετρο να μπαίνει με την επιβίβαση του πελάτη.
  • Αυτό θα επιταχύνει την κατάργηση της διοικητικής μας έδρας κάνοντας όλο τον νομό Θεσ/νίκης και όχι μόνο, μία έδρα. 
  • Σε άλλο άρθρο απαγορεύει την είσπραξη διαφόρου του τιμολογίου κομίστρου, επιβάλλοντας πρόστιμα στο φυσικό πρόσωπο - οδηγό , μιας και απάλλαξε τα Ρ/Τ από τα πρόστιμα που υπήρχαν στο προσχέδιο.

Συμπερασματικά λύνει τα χέρια των Ρ/Τ να μπουν στον αθέμιτο ανταγωνισμό είτε μεταξύ τους ,είτε με τους όποιους ανταγωνιστές, σπάζοντας το τιμολόγιο στις πλάτες των συναδέλφων που θα έχουν την ευθύνη και τον κίνδυνο του προστίμου.  
Άλλωστε ,πολύ πριν ψηφιστεί ο νόμος, 
τα Ρ/Τ εντελώς παράνομα κατάργησαν την περιμετρική  ,τώρα την καταργούν και με τον νόμο..... άξιος ο μισθός των διοικήσεων τους, πρέπει να έκαναν μεγάλο αγώνα με τους φίλους τους υφυπουργούς , για να  φτιαχτεί με τέτοιο δόλιο τρόπο και στα μέτρα τους ο νόμος. 

Η δική μας θέση για φθηνό ΤΑΞΙ για τον λαό, πάει παράλληλα με την διεκδίκηση για μείωση του κόστους λειτουργίας π.χ. με την μείωση του ΦΠΑ, των καυσίμων,του ΟΑΕΕ ,την αγορά του αυτοκινήτου,κτλ. γιατί αλλιώς η οποιαδήποτε μείωση του τιμολογίου, αφαιρεί από το ήδη πενιχρό εισόδημα μας, και δεν έχει να κάνει μόνο με τον ανταγωνισμό.

Τι διεκδικήσαμε από όλα αυτά για να μιλήσουμε για την κατάργηση του επικομίστρου, της περιμετρικής, της εφαρμογής ,των όλο και προς τα κάτω αποκοπών;
Σαν σωματείο ,τι θέση παίρνουμε σήμερα για όλα αυτά; 
Τα καταδικάζουμε ή κάνουμε τα στραβά μάτια;
Απαιτούμε να πάρουμε θέση και βγάλουμε ψήφισμα.