Την έναρξη του διαγωνισμού για την παραπέρα ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά μέσα στο επόμενο δεκαήμερο ανακοινώνει με συνέντευξή του στην «Καθημερινή» ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου,Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει στη συνέντευξή του, σε ό,τι αφορά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ ΑΕ, «ήδη τελείωσε η φάση του pre-marketing και προχωρά η πρόσκληση εκδήλωσης του ενδιαφέροντος.
Την ευθύνη να τρέξουν όλα τα διαδικαστικά θέματα
την έχει ο βασικός μέτοχος του λιμανιού, που είναι το ΤΑΙΠΕΔ».
Υπενθυμίζουμε ότι μέσα στην εβδομάδα δόθηκε στη δημοσιότητα η νέα συμφωνία του ΟΛΠ ΑΕ με την κινεζική COSCO, ύψους 230 εκατ. ευρώ, με την οποία η κυβέρνηση παραχωρεί το δυτικό μέτωπο του λιμανιού του Πειραιά για την επέκταση των δραστηριοτήτων του κινεζικού μονοπωλίου. Η επέκταση αυτή ήταν ένας από τους όρους που είχε θέσει η COSCO για να προχωρήσει σε εκδήλωση ενδιαφέροντος να παραλάβει και το υπόλοιπο λιμάνι.
Όπως είναι φυσικό, ο χορός εκατομμυρίων γύρω από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και το γεγονός ότι αυτό αποτελεί μία από τις βασικές πύλες εισόδου εμπορευμάτων στην Ευρώπη προκαλεί το ενδιαφέρον διάφορων μονοπωλιακών ομίλων και οξύνει τους μεταξύ τους ανταγωνισμούς, γεγονός που αποτυπώνεται και στις επιφυλάξεις που έχει εκφράσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη συμφωνία κυβέρνησης – COSCO.
Στη συνέντευξή του ο Μ. Βαρβιτσιώτης επιχειρεί να αξιοποιήσει την έκφραση ενδιαφέροντος και από επενδυτικό σχήμα από τη Νέα Ζηλανδία για να ισχυριστεί ότι «το κλίμα αλλάζει».
Αντίστοιχα, προσπαθώντας να δώσει φιλολαϊκό μανδύα στις συμφωνίες προς όφελος των μονοπωλίων, επαναλαμβάνει ότι η νέα συμφωνία με τη COSCO θα δημιουργήσει 700 νέες θέσεις εργασίας, χωρίς βέβαια να αναφέρει ότι οι όποιες θέσεις εργασίας δημιουργηθούν θα διέπονται από το ίδιο καθεστώς γαλέρας που έχει επιβληθεί και στους ήδη υπάρχοντες εργαζόμενους της COSCO στο λιμάνι.