Σε τετράωρη στάση εργασίας κατέρχονται την ερχόμενη Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου οι οδηγοί ταξί σε όλες τις πόλεις, με κύρια αιτήματα τη μείωση των τελών κυκλοφορίας και την παραχώρηση χρωματισμένου (αφορολόγητου) πετρελαίου για τη λειτουργία των οχημάτων τους.
Όπως δήλωσαν εκπρόσωποι της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Οδηγών Ταξί, μετά τη συμμετοχή τους στη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών, όπου εξετάστηκε το συγκεκριμένο θέμα ύστερα από αυτεπάγγελτη πρόταση
του ΑΚΕΛ, η απεργία θα πραγματοποιηθεί από τις 6.30 μέχρι τις 10.30 το πρωί. Οι οδηγοί ταξί θα συγκεντρωθούν σε κεντρικά σημεία των πόλεων, καθώς και στα αεροδρόμια της Λάρνακας και της Πάφου.
Παράλληλα, δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να κλείσουν δρόμους, ενώ ανέφερε ότι σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους θα επανέλθουν με δυναμικά μέτρα.
Όπως δήλωσε ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Αντρέας Φακοντής, η Κυβέρνηση «έχει αναδείξει το πραγματικό της πρόσωπο», αφού όπως είπε τοποθετείται αρνητικά σε οτιδήποτε στηρίζει τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.
«Οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί είναι μια κατηγορία, η οποία αργοπεθαίνει. Μετά την εισαγωγή και τη λειτουργία του συστήματος επιβατικών μεταφορών αλλά και των προβλημάτων της οικονομικής κρίσης η κατηγορία αυτή αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης», ανέφερε.
Το ΑΚΕΛ είπε αντιλαμβανόμενο αυτή τη δυσκολία, κατέθεσε πρόταση νόμου για μείωση των τελών κυκλοφορίας στα 70 ευρώ το μέγιστο, έτσι ώστε να υπάρχει μια αναλογικότητα σε σχέση με τους ανταγωνιστές, που είναι τα λεωφορεία και τα mini bus αλλά και την παραχώρηση χρωματισμένου πετρελαίου, το οποίο καλύπτει το 40-45% του κόστους λειτουργίας ενός ταξί.
«Δυστυχώς η Κυβέρνηση χωρίς επιχειρήματα έχει τοποθετηθεί αρνητικά και για τα δύο ζητήματα», ανέφερε.
Πρόσθεσε ότι το ΑΚΕΛ ζήτησε να πάει το θέμα των τελών κυκλοφορίας στην ολομέλεια της Βουλής, όπου στην επόμενη συνεδρία θα γίνει η τοποθέτηση των κοινοβουλευτικών ομάδων και στις 18 Δεκεμβρίου θα τεθεί προς ψήφιση.
Πρόσθεσε ότι το συνολικό ποσό και για τα δύο μέτρα είναι 2 εκ ευρώ και αναλογεί σε περίπου 1000 ευρώ για τον κάθε επαγγελματία.
Εκ μέρους των οδηγών ταξί ο Ντίνος Κωνσταντίνου είπε ότι για χρόνια υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα και ότι οι αρμόδιοι τους καλούν μόνο για συζητήσεις, αλλά δεν δίνονται λύσεις.
Διερωτήθηκε πού δίνονται τα λεφτά που παίρνει η Κυβέρνηση για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και σε ποια κατηγορία κατατάσσει τους ίδιους η Κυβέρνηση.
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ
Όπως δήλωσε ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Αντρέας Φακοντής, η Κυβέρνηση «έχει αναδείξει το πραγματικό της πρόσωπο», αφού όπως είπε τοποθετείται αρνητικά σε οτιδήποτε στηρίζει τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.
«Οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί είναι μια κατηγορία, η οποία αργοπεθαίνει. Μετά την εισαγωγή και τη λειτουργία του συστήματος επιβατικών μεταφορών αλλά και των προβλημάτων της οικονομικής κρίσης η κατηγορία αυτή αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης», ανέφερε.
Το ΑΚΕΛ είπε αντιλαμβανόμενο αυτή τη δυσκολία, κατέθεσε πρόταση νόμου για μείωση των τελών κυκλοφορίας στα 70 ευρώ το μέγιστο, έτσι ώστε να υπάρχει μια αναλογικότητα σε σχέση με τους ανταγωνιστές, που είναι τα λεωφορεία και τα mini bus αλλά και την παραχώρηση χρωματισμένου πετρελαίου, το οποίο καλύπτει το 40-45% του κόστους λειτουργίας ενός ταξί.
«Δυστυχώς η Κυβέρνηση χωρίς επιχειρήματα έχει τοποθετηθεί αρνητικά και για τα δύο ζητήματα», ανέφερε.
Πρόσθεσε ότι το ΑΚΕΛ ζήτησε να πάει το θέμα των τελών κυκλοφορίας στην ολομέλεια της Βουλής, όπου στην επόμενη συνεδρία θα γίνει η τοποθέτηση των κοινοβουλευτικών ομάδων και στις 18 Δεκεμβρίου θα τεθεί προς ψήφιση.
Πρόσθεσε ότι το συνολικό ποσό και για τα δύο μέτρα είναι 2 εκ ευρώ και αναλογεί σε περίπου 1000 ευρώ για τον κάθε επαγγελματία.
Εκ μέρους των οδηγών ταξί ο Ντίνος Κωνσταντίνου είπε ότι για χρόνια υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα και ότι οι αρμόδιοι τους καλούν μόνο για συζητήσεις, αλλά δεν δίνονται λύσεις.
Διερωτήθηκε πού δίνονται τα λεφτά που παίρνει η Κυβέρνηση για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και σε ποια κατηγορία κατατάσσει τους ίδιους η Κυβέρνηση.
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ